Zó cool is VR marketing

Zó cool is VR marketing

Marketing blijft zich maar innoveren. Vroeger moest je je klanten strikken en informeren via kranten en tijdschriften, nu is het veelal via social media kanalen en customized advertenties. Er is echter al sinds geruime tijd een nieuwe marketing methode aan een opmars bezig: VR marketing. Dit staat voor virtual reality marketing. Een innovatieve en vooral meeslepende en interessante manier om klanten kennis te laten maken met jouw product of dienst! 

Wat is virtual reality precies?

Met virtual reality waan je je in een volledige andere wereld. Door alleen maar een VR bril op te zetten, sluit je je werkelijk af van de wereld. In de bril zie je afbeeldingen en kun je vaak 360 graden kijken naar de omgeving of de activiteit. Je bevindt je opeens in een digitale wereld!

Hoe kun jij VR marketing inzetten?

Als ondernemer heb je veel opties met VR marketing. Je kunt het namelijk voor verschillende doeleinden gebruiken. Zo kun je klanten laten binnenkijken in een nog niet geopende winkel, een nieuwe auto laten besturen of klanten een uniek kijkje geven in bijvoorbeeld een productieproces of op een hip en trendy kantoor. Er is van alles mogelijk. Met virtual reality marketing kun je je klanten letterlijk overal naar toe brengen en van alles laten ervaren.

VR mogelijkheden

Je kunt virtual reality als marketingmiddel op diverse manieren inzetten:

  • 360 graden animatie: helemaal rondkijken in een ruimte. Zo kan een architectenbureau bijvoorbeeld een nieuwe huis laten zien zonder dat hij daadwerkelijk ook gebouwd is, een bedrijf klanten meenemen naar een beurs en zo producten laten zien of een fietsliefhebber laten ervaren hoe het is om een tour te fietsen. Je kunt de klanten van alles laten beleven!
  • Interactieve presentatie: nog meer betrokkenheid. Heb je een huisbezichtiging, maar bevindt de woning zich in het buitenland? Geen probleem, met VR ben je er zo. Je kunt namelijk alles goed zien en zelf bepalen welke ruimte je nu gaat bezoeken. Als potentiële koper hoef je je huis dus niet eens te laten verlaten om de bezichtiging te doen.
  • Product visualisatie: moet het item nog gemaakt worden? Dat maakt helemaal niks uit, want met een 3D product visualisatie kun je het alsnog op de markt zetten en promoten. De experts van VRtuali – Augmented & Virtual Reality Specialist helpen je graag verder!