Aansluiten bij een Google CSS Partner: Waarom zou je dat doen?

Aansluiten bij een Google CSS Partner: Waarom zou je dat doen?
april 11, 2022 Frederik
Waarom aansluiten bij Google CSS partner

Bij het opzetten van een online business zijn er veel factoren waar rekening mee moet worden gehouden. Het begon allemaal via het aanvragen van een domeinnaam. Dit was zo gedaan. Uiteraard was de hosting ook niet geheel onbelangrijk. Eenmaal alles aangevraagd, was de volgende stap het designen van de website. Een tijdrovende klus. Na een aantal weken was het zover. De website was live!

Experimenteren leverde niet het gewenste resultaat

In het begin hadden we al wat geëxperimenteerd met onder meer Facebook Ads, Instagram Ads en het schrijven van blog post voor organisch verkeer. We konden zien dat het verkeer langzaam begon te groeien. Toch hadden we het gevoel dat na een aantal maanden het bezoekersaantal bleef hangen. Dit terwijl de kosten wel bleven stijgen. Dit zorgde ervoor dat wij onderzoek gingen doen hoe we van onze site een écht online succes konden maken.

 

Adverteren via Google CSS partners een uitkomst

Tijdens onze zoektocht stuitte ik op het fenomeen Google CSS partner . Wij zijn echter niet zo bekend met de materie, aangezien we een paar maanden live zijn met onze webshop. Volgens andere ondernemers kun je, wanneer je aangesloten bent bij een Google CSS Partner, besparen op advertentiekosten. Vervolgens hebben we een kleinschalig onderzoek uitgevoerd en gekeken welke Google CSS partners er zijn en welke voor- en nadelen hier bij komen kijken. Uiteindelijk zijn we terechtgekomen bij Bigshopper.

 

De keuze voor Bigshopper

Bigshopper is een platform waarbij je als consument de beste prijs kunt vinden en vergelijken. Wil je geen dief van je eigen portemonnee zijn? Dan biedt Bigshopper een uitkomst. Naast dat je hier als consument prijzen kunt vergelijken, is Bigshopper ook een Google CSS partner (Comparison Shopping Service). Op dit platform kun je 20 procent goedkoper adverteren in Google Shopping. Voor ons was dit een hele mooie oplossing omdat het verkeer naar onze webshop stagneerde terwijl de kosten wel opliepen. Het bleek dus dat wanneer je via Google adverteert niet het volledige bedrag wordt gebruikt voor de veiling. Een gemiste kans en zonde van het marketingbudget in onze optiek.

Wat ons uiteindelijk over de streep heeft getrokken bij Bigshopper is dat de aansluiting gratis was. Bovendien was het erg fijn om te weten dat het abonnement maandelijks opzegbaar is. Dit gaf ons ruim de tijd om te testen met Bigshopper als Google CSS partner en niet Google zelf. Na verloop van tijd konden we zien dat de kosten in Google Shopping afnamen.

Dus, wil je meer uit je webwinkel halen, minder kosten maken in Google Shopping en meer uit je advertentiebudget halen? Dan is Bigshopper een échte aanrader. Bovendien hebben ze een goede customer service die je volledig meeneemt in het proces en altijd bereikbaar is voor vragen.