Sneller en efficiënter werken met zakelijk glasvezel
Thuis, op kantoor of waar dan ook: we willen allemaal het liefst zo snel mogelijk internet. Niets is vervelender dan aan het werk zijn en een document niet kunnen up- of downloaden omdat het internet te traag is. Of wat dacht je van videobellen? Met een haperend beeldscherm versta je je collega of potentiële nieuwe klant niet. Daarom is het belangrijk om snel, betrouwbaar en goed werkend internet te hebben. Hier is een oplossing voor: zakelijk glasvezel gebruiken. Waarom jij dat als ondernemer ook zou moeten doen, lees je in onderstaande blog!
Het nieuwe vergaderen
Tijdens de coronacrisis hebben we allemaal gewerkt dat fysiek aanwezig zijn op kantoor niet per se nodig is. Je kunt met een laptop en headset al makkelijk vanuit huis werken, al geldt dat natuurlijk niet voor alle banen. Communicatie gaat stroever of duurt langer en een groot sociaal aspect valt ook weg. Wel geldt voor veel werknemers dat ze beter hun eigen tijd in kunnen delen en dus meer tijd hebben om te sporten of om bij hun gezin te zijn. Veel zaken verlopen dus online, zoals vergaderingen of meetings met nieuwe klanten. Nu iedereen weer meer op kantoor mag komen, is het belangrijk om over razendsnel internet te beschikken waarmee je je werknemer of klant niet alleen goed hoort, maar ook nog eens haarfijn ziet. Zakelijk glasvezel maakt dit mogelijk.
Overal goed internet
Je herkent deze situatie vast wel van thuis: op de ene plek heb je super goede ontvangst, terwijl je twee meter verderop ineens enorm traag internet hebt. Hoe verder je van de modem verwijderd bent, hoe minder sterk het ontvangst is en dus hoe trager het internet op jouw apparaat is. Dit speelt zich ook af in veel kantoorpanden. Doordat er door het hele pand een of meerdere modems zijn geplaatst, hebben degenen die er het verst vanaf zitten het slechtste bereik. Hierdoor is hun internet trager en kunnen zij minder productief en efficiënt hun werk doen. Dit is niet het geval met zakelijk glasvezel, want deze wordt niet beïnvloed door externe omstandigheden. Slecht weer of blokkades tussen de ontvanger en de modem; het maakt niet uit. Meer informatie vind je hier!