Zo kom je erachter welke advertentie indruk maakt op jouw doelgroep
Heb jij een succesvol marketingbureau en sta je op het punt om een grote advertentiecampagne te starten? Voordat je hier veel geld aan uitgeeft wil je weten of de campagne kans van slagen heeft. Door een online marktonderzoek uit te voeren, heb je snel antwoord op deze vraag.
Waarvoor doe je een marktonderzoek?
Een marktonderzoek voer je uit om erachter te komen of je campagne kans van slagen heeft, voordat je hier duizenden euro’s aan uitgeeft. Voor de campagne heb je een doelgroep bepaalt, maar je weet niet zeker of de campagne aansluit bij jouw doelgroep. Door een online marktonderzoek te doen en het panel meerdere advertentiecampagnes voor te leggen, weet je direct welke campagne aansluit en welke niet zo succesvol is. Een online marktonderzoek geeft goed weer wat de algemeen te verwachten reactie zal zijn zodra de campagne daadwerkelijk online gaat.
Hoe voer je een marktonderzoek uit?
Er zijn verschillende manieren om een marktonderzoek uit te voeren. Belangrijk is dat je een representatieve doelgroep hebt. Heb je al een klantenbestand, kan je hier veel informatie uit halen en aan de hand van bijvoorbeeld een mailing een onderzoek doen. Je kan deur-tot-deur of telefonische enquêtes afnemen. Het is altijd maar de vraag of deze onderzoeken succesvol zijn. Wanneer je een mailing rondstuurt is het altijd maar de vraag of je voldoende respondenten krijgt om het onderzoek als waardevol te kunnen beoordelen. Ook deur-tot-deur en telefonische enquêtes zijn vaak minder succesvol als gewenst. Een online enquête afnemen is een laagdrempelige manier om antwoord te krijgen op je vragen, maar hoe kom je aan voldoende respondenten?
Online marktonderzoek uitvoeren via Factsnapp
Door je online marktonderzoek uit te voeren via Factsnapp ben je verzekerd van kwalitatief goed onderzoek en weet je binnen no-time welke advertentie indruk maakt op je doelgroep. De voordelen van een online marktonderzoek uit te laten voeren via Factsnapp zijn:
- Binnen een uur al resultaat
- Scherpe prijs
- Representatief consumentenpanel
- Zelf het onderzoek opzetten en managen
Wacht niet langer en voer gemakkelijk en snel je online marktonderzoek uit. Binnen 5 minuten heb je al live resultaten!