Photobooth voor productlancering: 3 redenen waarom

Photobooth voor productlancering: 3 redenen waarom
oktober 21, 2019 Admin
Photobooth perfect voor productlaunch1

3 redenen waarom een Photobooth perfect is voor jouw productlancering evenement

Organiseer jij binnenkort een productlancering evenement? Dan is het huren van een photobooth iets dat je zeker moet doen!  Waarschijnlijk ken je de klassieke photobooth wel. Maar wist je dat er tegenwoordig heel erg veel verschillende photobooths beschikbaar zijn?

Zo kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld een GIF photobooth of een ‘mirror photobooth’ te gebruiken. Of misschien is de VR photobooth nog wel veel geschikter voor jouw productlaunch! Lees hier de 3 redenen waarom een photobooth geschikt is om jouw productlancering evenement een extra boost te geven.

Krijg zonder enige moeite veel beeldmateriaal van het event.

Het verkrijgen van beeldmateriaal is vaak tijdsintensief en kostbaar. Met een photobooth kun je een deel van deze uitdaging tackelen! Doordat alle gasten even een foto in de booth willen maken verzamelen er over het hele evenement misschien wel honderden foto’s. Foto’s waar mensen blij op staan met het product of het productlogo. Men staat dus oprecht op de foto en deze blijdschap zal overgebracht worden op potentiële klanten. Deze foto’s kunnen bijvoorbeeld op social media of op je website geplaatst worden. Scheelt iniedergeval weer in de kosten van een fotograaf.

Veel reclame door de beelden van jouw fotobooth

Prepare for impact! Nadat de gasten van het evenement een foto hebben gemaakt en deze leuk vinden wordt dit gepost op hun social media. Dit betekent erg veel gratis reclame. Mensen die nog nooit eerder in aanraking zijn gekomen met je bedrijf komen dat nu wel door hun vrienden op social media. Door de photobooth is de eerste aanraking met jouw bedrijf erg positief omdat het oprecht overkomt. Dit vergroot je naamsbekendheid. Jouw foto’s verspreid over Facebook en Instagram. Voor bijna niets.

Data verzameling

Data, we kunnen er niet genoeg van hebben. Informatie is tegenwoordig de sleutel van goede marketing en verkoop. Wil je op een creatieve manier data verzamelen? Dan is een photobooth perfect! Een photobooth is namelijk erg gewild op evenementen. Iedereen wil toch wel even een kiekje nemen. Daarom is dit het ideale moment om data te verzamelen (en potentiële nieuwe leads te krijgen). Laat mensen bijvoorbeeld hun email-adres invullen voordat ze een foto maken of laat ze dit na de tijd opschrijven om de foto’s naar ze te mailen.

Op deze manier kun je deze leads later weer benaderen om diensten of producten van je af te nemen. (let wel op de statuten van de AVG). De kans is groot dat deze mensen daarvoor open staan, ze zijn namelijk niet voor niets naar jouw evenement gekomen en ze hebben daar een foto gemaakt waar ze met een brede lach op staan.

Ben je na deze blog overtuigd van de kracht van een Photobooth op jouw productlancering evenement? Neem dan snel een kijkje op Fotodoos.nl voor alle photobooth mogelijkheden!

0 Reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*